راهبرد مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
طبق بند2 ماده9 تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به شماره 1127128 مورخ 28/۱۲/ ۱۳۹۵، شهروندان حق دارند تا سیاستها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاههای اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات بیان نمایند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می كند با برنامه محوری، نگاه سیستمی، پشتوانه آمایشی و توان كارشناسی خدمات باكیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید.
چشمانداز سازمانی کانون برآن است که با بهرهمندی از جایگاهی ممتاز در ساماندهی و عرضهی تولیدات و فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به «سازمان»ی معیار در حوزهی کودک و نوجوان تبدیل شود.
تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان با ارائه خدمات علمی ، دقیق ، كارشناسی ، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش های این سازمان قرار دارد.
هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود است. بدیهی است با دریافت بازخوردهای حاصل تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبردهای ارائه خدمت، به نحو شایسته امكانپذیر است در این راستا و به منظور جلب مشاركت های مردمی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برخود لازم می داند نظرات، پیشنهادها و انتقادات آحاد مردم به ویژه از سوی نخبگان، متخصصان، صاحب نظران، مدیران و كارشناسان دستگاههای اجرائی را گردآوری و راهبردهای منتج به افزایش كیفیت خدمات را تدوین نماید. این سازمان تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاههای اجرائی را در سرلوحه كار خود قرار داده است.
شهروندان گرامی و دستگاههای اجرایی میتوانند ديدگاه های خود را از طریق درگاه و سامانه میز خدمت الکترونیکی که آدرس دسترسی آن برروی تارنما قرار داده شده به صورت الکترونیکی و یا منوی تماس با اداره کل به صورت تلفنی و یا به صورت حضوری در میز خدمت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتقال دهید
خدمات الکترونیکی به صورت الکترونیکی در پورتال این سازمان به آدرس http://www.kpf.ir ارائه شده است.